Největší dopravní zácpy v historii

Od dlouhotrvajících přes obrovské fronty až po nahromaděné zácpy na jednom místě, nikdo nechce uvíznout v dopravní zácpě, zvláště ne v historicky nejhorší dopravní zácpě. Mnoho zemí a měst čelí každodenní konglomeraci, ale tyto rekordně velké dopravní zácpy byly šokující, aby je zvládli i ti nejzvětralejší řidiči.

Mnoho motoristů nakonec opustilo škrtidlo a vyrazilo na festival. Nadšení fanoušci si prostě chtěli užít „tři dny klidu a hudby“ navzdory dešti, blátě a více než desetinásobně očekávanému davu. Účinkující pro původně očekávaných 50 000 účastníků vzali místo ochromujícího přetížení vrtulníkem na místo a zpět.

Lyon Do Paříže, Francie (1980)

Mnozí by po rekordně nejdelší historické dopravní zácpě na světě potřebovali další lyžařskou dovolenou, jen aby si odfoukli páru a smyli stres. 450 mil z Lyonu do Paříže, které lze snadno zdolat za méně než pět hodin, trvalo až dvakrát déle. Tento francouzský nepořádek obsahující pomalé rychlosti, francouzská nadávky a ještě více kouření, než je obvyklý pařížský zvyk, jen aby se vrátil k běžnému životu, se dostal do Guinessovy knihy rekordů.

Východní A Západní Německá Hranice (1990)

Stejně jako mnoho dopravních zácp po celém světě byla dopravní zácpa v Německu 12. dubna 1990 způsobena spíše něčím dobrým než nešťastnými přírodními nebo lidskými zvyky. Berlínská zeď přes 866 mil dlouhou hranici mezi východním Německem a Západním Německem konečně padla po více než 40 letech odloučení dne 9. listopadu 1989. Místo toho, aby hned pronásledovala nově otevřený průchod, jezdilo každý den více vozidel a počet vyvrcholila o jarních prázdninách. Příliš mnoho lidí, kteří hledají shledání na Velikonoce, způsobilo masivní příliv Němců v neuvěřitelných 18 milionech vozů, kteří se blížili k cíli.

Lidé se během prvního čtyřdenního velikonočního víkendu bez vnitřních německých hranic zastavili v průměru na čtyři hodiny. Bolest však měla dobré důvody, protože národ procházel obdobím znovusjednocení, díky čemuž aféra stála za to. Po osvobození od útlaku tak národ vytvořil rekord pro většinu vozidel v dopravní zácpě na silnici, která má průměrnou kapacitu půl milionu vozidel denně.

Tokio, Japonsko (1990)

Dopravní zácpa dlouhá 84 mil 12. srpna 1990 byla největší v historii Japonska . Více než 15 000 vozidel zaplnilo dálnice lidmi, kteří se pomalu vraceli domů z letních prázdnin během tajfunu Winona. Přetížené dálnice mimo Tokio byly navrženy během 18. století tak, aby zvládly méně než polovinu objemu dopravy, která se toho osudného dne nahromadila, přičemž situaci zhoršovaly špatné povětrnostní podmínky.

Mnozí mířili z „O-bon“ neboli Festivalu mrtvých, který shromažďuje rodiny, aby vzdali úctu mrtvým. Byli také někteří obyvatelé, kteří byli upozorněni na evakuaci města po varování před tajfunem. Nejhorší zácpa se táhla 84 mil mezi prefekturami Hyogo a Shiga, s více než 15 000 plazícími se vozy v západním Japonsku. Nahromaděné zácpy podél dálnic kolem města se táhly v délce 30–40 mil a rodiny a cestovatelé se potýkali s chaosem.

Hamburk, Německo (1993)

Hamburk byl prohlášen nejhorším německým městem z hlediska dopravních zácp v roce 2018, roky po jeho 100-mílové zácpě v roce 1993. Tento „incident“ měl mnohem jednodušší příčinu, ale málem překonal světový rekord a umístil se na druhém nejdelším místě po pařížské „aférě“. Nic nenasvědčovalo neštěstí toho dne, kdy dojíždějící uvízli přes sto mil podél silnice a jen toužili dostat se po práci domů ve špičce jako nikdo jiný. Situace mezi nárazníkem a nárazníkem jsou v této vzkvétající megapolis normálním stavem vozovky, ale patová situace 90. let se pro zemi ukázala jako absolutně nejhorší.

Houston, Interstate 45, Texas, Spojené Státy Americké (2005)

Blížící se hurikán Rita v Houstonu způsobil 21. září 2005 další téměř rekordní dopravní zácpu. Poté, co byl vyzván k evakuaci nebezpečných městských prostor, se podél Interstate 45 vytvořila masivní 100-mílová fronta vozidel s prchajícími obyvateli, která ohrozila tisíce lidí. čelit hurikánu čelem.

Nejhorší zácpa trvala až 48 hodin, přičemž motoristé byli uzavřeni celých 24 hodin na úseku z Dallasu do hlavní evakuační trasy Galveston . Hlavní severojižní trasa s velkým provozem v běžný den nezvládla nápor aut, se zálohami na téměř 100 mil (160 km). Přestože nebezpečný hurikán město nezasáhl, tísnivá scéna ucpaných vozidel údajně přesto zachránila životy před katastrofou, která udeřila poblíž.

Sao Paulo, Brazílie (2009)

Mnohá města známá špatnou dopravou blednou ve srovnání se Sao Paulem, králem přeplněných silnic. Podle magazínu Time stráví průměrný řidič v této jihoamerické metropoli čtyři hodiny denně prolézáním dopravy. Město vytvořilo rekord v dopravní zácpě zahrnující 182 mil zastavených aut přes 522 mil (840 km) zablokovaných městských ulic 10. června 2009. Všechny dálnice při příjezdu a výjezdu z města byly ucpané kvůli nejhorší dopravní zácpě na světě, obsahující většinu nahromaděných džemů současně.

Sao Paulo čelí v typický den vážným zácpám s dopravními zácpami, které ve špičce dosahují až 120 mil, což je normální záležitost, která by se na jiných místech zdála naprosto neslýchaná. Jeho dopravní problém pramení z rostoucí ekonomiky a životní úrovně, ale štěstí je pro lidi uvízlé v zácpách to nejvzdálenější, na co myslí. Sao Paulo je prosperující ekonomika s raketově rostoucím množstvím prodaných užitkových vozidel ročně a přibližně 1 000 dalších nových vozidel v ulicích denně.

Čínská Národní Dálnice A Dálnice Peking-Tibet, Čína (2010)

Jedna z nejznámějších dopravních zácp se táhla v délce 62 mil a trvala neuvěřitelných 12 dní. Byl přeložen do celosvětových sítí a ukazoval nepořádek, který nebylo možné odstranit téměř dva týdny v kuse. Špatná zácpa začala 14. srpna 2010, kdy se po dálnici Peking-Tibet pokusila projet četná vozidla, včetně nákladních aut a těžkých nákladních vozidel se stavebním nákladem. Tyto kamiony, jedoucí z uhelných polí Vnitřního Mongolska do hlavního města, byly zvláště zodpovědné za překročení kapacity dálnice o 60 % toho, na co byla navržena. Příliš mnoho vozidel ucpalo silnici do Pekingu v Číně , která byla v první řadě navržena tak, aby usnadnila průjezd a zabránila zácpám.

Místo toho trvalo až tři celé dny, než auto projelo rychlostní silnice. Navíc byla silnice již z 50 % ohrožena probíhající výstavbou silnice. Řidiči s nejhorším štěstím uvízli v zácpě na pět dní, průměrně 0,6 míle jízdy po rychlostní silnici za den. Chytří čínští vesničané prodávali jídlo a nápoje podél silnice a maximálně využili situaci s cenou instantních nudlí, která je třikrát vyšší než cena a voda desetinásobně převyšuje původní cenu jüanu (0,15 dolaru).

Chicago, Illinois, Spojené Státy Americké (2011)

Dne 1. února 2011 napadl 1. února 2011 téměř rekord 20,2 palce sněhu na Windy City spolu s jednou z nejhorších dopravních zácp v americké historii. Stalo se to uprostřed zimní vánice během večerní špičky, přičemž většina nešťastníků zamířila na sever po Lake Shore Drive z centra Chicaga. Zpomalený provoz se zastavil, uvízlé motoristy uvízly ve sněhu a hromadily se téměř k předním skidlům. Místo události prodloužily četné nehody způsobené počasím.

Nejhorší na tomto 12hodinovém ochromujícím džemu v Chicagu bylo, že uvízl na silnici v bezobslužných podmínkách a mrazech. Lidé hlásili, že to bylo přímo děsivé s neustávajícím sněžením a vozidly zapnutými kvůli horku, pomalu vypouštějícím plyn z nádrží. Mnozí opustili svá auta a považovali za příliš nebezpečné zůstat na místě a čekat. Opuštěná vozidla podél Lake Shore Drive se stala skutečným automobilovým hřbitovem, dokud nebyl nepořádek odstraněn o několik dní později.

Dopravní zácpa 30. listopadu 2012 byla kvůli špatnému počasí údajně nejdelší na světě. Slavná ruská zima nejhůře zasáhla sněhová bouře, která pohřbila dálnici M-10 mezi Petrohradem a Moskvou . Auta byla hluboko v hromadách sněhu, což zastavilo pohyb a způsobilo, že doprava ustoupila na 125 mil (201 km).

Nejhorší úsek s hlavní překážkou sněhu navršil čtvrtinu vzdálenosti z Moskvy do Petrohradu. To nechalo některé uvíznout celé tři dny, než je vykopali. Vládní stany podél trasy nabízely zásoby a psychologické poradenství pro vyčerpané motoristy.

K dopravním zácpám dochází z mnoha důvodů, mezi nejčastější patří počasí, zvláštní události a nehody. Světová populace roste, a pokud nové technologie nevynaleznou létající vozidla a letecké cesty, předpokládá se, že se to bude jen zhoršovat. Vzhledem k tomu, že na silnicích je každý den více řidičů, řešení ještě větších zácp bude trvat déle, s delšími frontami a větší dopravou.